Publikacje
X konferencja Etyki Mediów - zapraszamy!
Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy objęło patronatem honorowym
X KONFERENCJĘ ETYKI MEDIÓW:
Etyka mediów - etyczność w mediach.
Kraków, 18-19 maja
Media to ludzie, a tam, gdzie jest człowiek, który myśli i działa, tam ujawnia się także aksjologiczny i etyczny wymiar jego działania. Środowiska medialno-dziennikarskie dysponują dziś ogromnym potencjałem oddziaływania na ludzi, który powinien służyć dobru człowieka i postępowi społecznemu. Potencjał mediów, źle wykorzystany, może niestety przynieść ogromne szkody moralne i społeczne. Głównym problemem współczesnej mediosfery nie jest brak odpowiednich kodeksów etyki dziennikarskiej i etyki mediów w różnych obszarach komunikowania społecznego, ale raczej trudności w praktycznej realizacji zasad etyki oraz problem jakości etyki i jej realnego wpływu na działania człowieka.
Dlatego już od 10 lat zapraszamy do Krakowa na Konferencję Etyki Mediów, stanowiącą forum wymiany doświadczeń i naukowych poszukiwań, płaszczyznę dialogu teoretyków i praktyków mediów, przestrzenią wspólnej troski o etyczność mediów dla dobra każdego człowieka. W czasie Jubileuszowej X Międzynarodowej Konferencji Naukowej Etyki Mediów w Krakowie Etyka mediów – etyczność w mediach. Media Ethics – Ethic in the Media, Kraków, 18-19 maja 2016 roku, będziemy analizować z różnych perspektyw medioznawczych, między innymi, następujące problemy:
potrzeba i rola kodeksów etycznych w mediach, teoria i praktyka etyczna w mediach;
konteksty i regulacje etyczne w różnych obszarach komunikowania społecznego;
płaszczyzny dyskursu etycznego, czy możliwy jest etos dziennikarski bez etyki;
relacja etyki do prawa i innej normatywności medialnej, o co chodzi w etyce mediów;
problem jakości etyki mediów i jej realny wpływ na działanie ludzi mediów;
etyczność w mediach: jakość, odpowiedzialność, powinność itd.
różne oblicza i odsłony wartości i antywartości w mediach;
wyzwania i zagrożenia medialnym złem – komunikowanie „antywartości”;
etyka reklamy, etyka public relations, etyka Internetu, netykieta;
etyka mediów w kontekście komercjalizacji i marketingu wartości;
etyczność w kontekście nowych technologii medialnych;
etyczna odpowiedzialność odbiorców mediów.
Zapraszamy Państwa do twórczego udziału w Konferencji, prosząc o nadsyłanie zgłoszeń uczestnictwa za pośrednictwem strony www.etykamediow.pl do 24 kwietnia 2016 r.
Pozostałe informacje:
Opłata konferencyjna wynosi 350,- złotych.
Wpłatę należy dokonąć na konto:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie,
ul. Kanonicza 25,
31-002 Kraków,
Bank BPH: 12 1060 0076 0000 3210 0016 0117
cel: etyka mediów
Opłata obejmuje koszty pełnego uczestnictwa wraz z możliwością publikacji tekstów (po uzyskaniu akceptacji recenzenta), nie obejmuje natomiast kosztów noclegów.
Kolejne informacje organizacyjne prześlemy Państwu po zgłoszeniu i potwierdzeniu przez nas uczestnictwa, natomiast szczegółowy program Konferencji prześlemy do dnia 5 maja.
Potrzebne informacje znajdą Państwo na stronach:
Pragniemy również poinformować, że twórczym owocem naszych konferencji są publikacje wydawane w ramach serii: Etyka mediów przez Wydawnictwo Biblos. Dotychczas ukazało się już 12 pozycji, a 3 kolejne są już w końcowej fazie wydawniczej. Po naszej tegorocznej konferencji planujemy wydać kolejne dwie tematyczne monografie w tej serii naukowej.
Z wyrazami szacunku i serdecznych pozdrowień
Przewodniczący Konferencji
ks. dr hab. Michał Drożdż, prof. UPJPII
Sekretarz Konferencji
dr Katarzyna Drąg
kontakt:
tel. 503402416